17 Temmuz 2014 Perşembe

Bol İsraflı Iftar Menüleri

Herkesin bildiği üzere Ramazan gelince restaurantlar çarşaf çarşaf iftar menüsü yazar ve bayağı şişirilmiş ücretlere biz akıllılara yedirirler.

Çorba- iftariyelik-ara sıcak-ana yemek-tatlı...... Ben bu menünün ara sıcak esnasında doymuş oluyorum ve bi kaç seferdir ana yemeği paketlemelerini rica ediyorum. Bu menüleri bitirebilen, her lokmayı 17 saatlik bir açlıktan sonra mideye atabilen var mı bilmiyorum. Restaurantların bu geleneği artık bozması şart.

Din konusunda konuşacak kadar bilgi sahibi değilim ya da bu konuda ahkam kesecek kadar görmüyorum kendimi ama yemek sonunda masaları görünce hissettiğim şey tamamen şudur :'Bu olay Ramazan'ın ruhuna çok ters'. Masalarda herşey didiklenmiş ve bitmemiş oluyor. Toplanan herşey çöpe gidiyor. O kadar yemeğe de yazık emeğe de.

16 yaşında olan kardeşimin Ramazan ile ilgili şöyle de bir tespiti var. Yazmadan geçemicem. Çocuk küçüklüğünden beri oruç tutmanın nedenini aç insanların halini anlamak olarak bildiği için iftarda yenenlere bakınca 'insan iftarda bu kadar şeyi yerse nası anlasın  açın halini' dedi.

Bence bu olay artık değişmeli. Herkes yiyebileceği kadar yesin ve yediği kadar ödesin. Bundan sonrası için kararım artık iftar için menü yapmayan yerlerde yemek ya da evden çıkmamak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin