29 Haziran 2015 Pazartesi

ŞİMDİKİ ÇOCUKLAR HARİKA-AZİZ NESİN

Aziz Nesin şüphesiz Türkiye'nin en tartışmalı yazarlarından biridir. Seveni kadar sevmeyeni de çoktur. Tartışmalı yönlerini bir kenara bırakalım ve sadece Şimdiki Çocuklar Harika kitabına bakalım. Ben bu kitabı okuduktan sonra çok şey kaçırdığımı farkettim. Neden daha küçük yaşlarda bu kitapla tanışmadım ki?

Ben çocukken babamın kitapları evde yer olmadığı için kolilerin içinde dururdu. Kardeşimle iki meraklı olarak o kolilerin içinde kendimizi kaybetmişliğimiz çoktur. Ben o kolilerde bir çok Aziz Nesin kitaplarının da olduğunu hatırlıyorum hayal meyal ama nedense hiç merak edip de okumamışız. Sonra acaba babam neden okuyun bunları diye önümüze  koymamıştır bi ara bunu da kendisine soracağım....

Kitabı alıp kitaplığa koyalı da bayağı zaman oldu gerçi ama ben geçtiğimiz pazar  sabahı yani dün kitabı  elime aldım ve  aynı gün içinde bitirdim. Zeynep ve Ahmet adında ilkokul 5. sınıf çocuklarının birbirlerine yazdıkları mektuplardan oluşuyor kitap. Onların gözüyle ailelerini, öğretmenlerini okuyorsunuz. İnanılmaz eğlendim okurken. Kendi ilkokul yıllarımda gezdim durdum sürekli.... Bazen o kadar sesli güldüğüm anlar oldu ki eşimin tuhaf bakışlarına maruz kaldım.

Aziz Nesin kendisinin de dediği gibi zor olanı başarmış... Yani çocuklara bir büyük olarak öğüt vermeyi değil de onlar gibi bakmış dünyaya ve onların gözünden yazmış her şeyi.

Kitapta iki bölümde inanılmaz eğlendim birincisi Ahmet'in yazdığı "Amerika'yı Yapan Mimar". Aziz Nesin bu hikayede ezberci eğitimin çocukları ne hale getirdiğini o kadar komik anlatmış ki...Hatta Hababam  Sınıfı'nda Kemal Sunal'ın müfettiş ile unutulmayan bir sahnesi vardır. İnek Şaban sorulan tüm sorulara yanlış cevap verir en son  müfettişi de şaşırtır. Müfettiş sinirlenip sınıftan çıkar. O sahne bu hikayede geçiyor. Bu kitabın basımı 1967. Yani Hababam Sınıfı filmlerinden önce ancak bildiğiniz üzere Hababam Sınıfı da Rıfat Ilgaz'ın romanından filme uyarlandı. Rıfat Ilgaz'ın kitabını okumadım. O sebeple bu sahnenin onun kitabında olup olmadığını bilmiyorum. Bu sahne Aziz Nesin'den mi yoksa Rıfat Ilgaz'dan mı merak ediyorum.

Bir diğer beğendiğim bölüm yine Ahmet'in yazdığı "Çocuk Bayramında Müsamere" bölümü. Bu bölümde gülerken gözümden yaş geldiği de oldu.

Bu kitabı okuduktan sonra kendime bir söz verdim. Bir gün anne olursam çocuğum ilkokulu bitirmeden bu kitabı okumasını sağlamalıyım.


3 yorum:

  1. Merhaba:-)bloğunu dayanışma etkinliğinde gördüm canım. Hemen takip listeme ekledim. Beni takip edersen çok sevinirim canım:-)
    Http://fatmadenizz.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Ve sonra yazılara ara verilir
    Üç aydır yazılmaz olur
    Yitirilen heyecan mıdır yoksa
    Modern hayatın iş yükü mü
    Bırakmamak lazım yazmayı
    Küsmemek gerek satırlara
    Haftada bir de olsa
    Yazmayı bırakma Hilal :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız Suat Abi. En kısa zamanda tekrar buralarda olucam insallah...

      Sil

Blog Widget by LinkWithin